Prodej zahraničních realit – nejčastější dotazy

Nákup zahraniční nemovitosti s sebou přináší spoustu otázek a upřesnění. Sestavili jsme pro Vás seznam nejčastěji se opakujících dotazů, které možná při uvažování o nákupu zahraniční nemovitosti napadají i Vás.


Je nějaké legislativní omezení pro občany České republiky, kteří chtějí zakoupit nemovitost v zahraniční?           

Občané České republiky mohou koupit nemovitost v zemích, ve kterých působíme, tj v Chorvatsku, Španělsku, Řecku, Bulharsku, Rakousku a na Floridě bez omezení.


Potřebují kupující předběžný souhlas nějakého úřadu v zemi, kde se nemovitost nachází?

Není potřeba žádného souhlasu, kupující musí mít před tím, než podepíše kupní smlouvu, přidělené místní daňové číslo. Jeho přidělení obvykle trvá od jednoho dne do jednoho týdne.


Potřebují kupující k pořízení zahraniční reality souhlas českého úřadu?

Ne nepotřebují, jedná se o investici, která nepodléhá v ČR žádné ohlašovací povinnosti.


Mohou koupit občané ČR zahraniční nemovitost do majetku své právnické společnosti?

Ano, mohou, obvykle je to papírově o něco náročnější než nákup do majetku fyzické osoby, ale není to žádný větší problém.


Jaké jsou poplatky spojené s koupí nemovitosti?

Ty se liší podle místní legislativy, kupující platí notáře, převod na katastru (u soudu), právní poplatky. Bližší informace o poplatcích a daních, které se vážou k nákupu reality v dané zemi, uvádíme přímo na stránkách s nabídkou zahraničních realit.


Jaké jsou daně spojené s koupí nemovitosti?

Na rozdíl od ČR platí kupující daň z převodu nemovitosti v Chorvatsku, ve Španělsku, v Řecku, Bulharsku i Rakousku. Její výše je v každé zemi jiná.


Jaké jsou poplatky a daně, které majitel nemovitost platí každoročně.

Poplatky a daně se výrazně liší, například na Floridě je roční daň z nemovitosti kolem 2% z kupní ceny, v Chorvatsku se žádná daň neplatí.


Je možné rekreační nemovitost pronajmout?

Obvykle ano, někteří klienti svoje letní sídlo pronajímají turistům po období, ve kterém sami nemovitost nevyužívají.


Je nutné ke koupené nemovitosti najímat správce?

U apartmánů v apartmánovém komplexu nebo větším apartmánovém domě správce většinou již funguje od doby kolaudace domu. Někteří majitelé vil si správce najímají, jiní nemovitost „zazimují“ a správce nemají.  


Jak dlouho trvá koupě vily nebo apartmánu u moře?

V případě, že má klient vybranou nemovitost, a je připraven zaplatit kupní cenu, trvá vlastní kupní proces 2 – 5 týdnů, v závislosti na složitosti daného případu.


Nenašli jste odpověď na Váš dotaz. Potřebujete informace upřesnit. Neváhejte a kontaktujte nás, rádi Vám poskytneme detailní informace o nákupu zahraničních nemovitostí.

Nemovitosti v zahraničí - doporučujeme

Kompletní nabídka RSS
Novinky emailem Přihlaste se zdarma k odběru aktualit a akčních nabídek: